5a sessió

Hem recordar, d’unbanda,  les preguntes que hem de fer a l’hora de flexionar el nom i adjectiu i ,de l’latra, com es classifiquen els sons.

A partir del mode i del punt d’articulació hem vist quins són els sons consonàntics.

Després hem repassat les categories gramaticals. Hem indicat quines categories eren les paraules de les oracions de l’ex. 22 (pàg. 29).

Finalment, hem establert els criteris avaluatius per al text de presentació.

DEURES

  • Ex.  10 i 11 (pàg. 18)
  • Revisar els criteris avaluatius i penjar el text en l’entrada corresponent

Aquest matí heu qüestionat per què servia la fonètica. Aquí teniu uns exemples que poden servir com a arguments per a la pregunta:

Què recita l’expresident?

Més exemples,

  1. Jaume
    25 Octubre 2011 a les 4:17

    Joan,

    Home, jo també m’he atabalat una mica. No sóc conscient, però la manera de fer meva també busca provocar reflexió. Per tant, no ha estat sense ironia el comentari que us he fet: “cada dia m’he de rentar les mans perquè us he remenat bastant el cervell” I no hi penso mai, tot i que avui m’he fet adonar d’això.

    També penso que avui hem fet tots i totes un exercici de tolerància. M’he atabalat una mica, però –tot i que potser no ho ha semblat– me n’he rigut bastant. Ja veieu quines ocurrències m’han vingut al cap: el quadre de Ramon Casas i els vídeos.

    T’agraeixo el comentari. Ah, i no he escrit cap piulada amb l’etiqueta #capdoposisió. De moment. 😉

  2. Joker
    25 Octubre 2011 a les 6:26

    Exercici pel próxim Dijous, escriure que diu en Dalí en aquest video.

  3. 25 Octubre 2011 a les 6:29

    Una polla xica, pica,
    camacurta i ballarica
    tenia set fills xics, pics,
    camacurts i ballarics.
    Tres genis catalans:
    -Dalí
    -Monzó
    -Marcelo
    Quin nivell de curs!!!

    “Una polla xica, pica, pellarica, camatorta i becarica
    va tenir sis polls xics, pics, pellarics, camatorts i becarics.
    Si la polla no hagués sigut xica, pica, pellarica, camatorta i becarica,
    els sis polls no haguessin sigut xics, pics, pellarics, camatorts i becarics”.

  4. Joker
    25 Octubre 2011 a les 8:56

    El català es fàcil, com diu Messi.

  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari